lutego 24, 2010

Forum komiksowe

Podczas ostatniego festiwalu komiksu udało mi się spieniężyć część mojej kolekcji. Zdobyłem więc środki na realizację kolejnej publikacji. Gdybym miał liczyć jedynie na pieniądze ze sprzedaży poprzedniej antologii, nowe wydawnictwo na pewno by nie powstało. Tak, koszty związane z przygotowaniem Komiks Forum 2008 nie zwróciły się do dziś. Ale nie o tym chciałbym teraz pisać.

Komiks Forum powstał onegdaj (to już ponad 15lat) w celu promocji dobrych komiksów. A także utrwalenia prac, które pojawiały się tylko na konkursowych wystawach oraz w mediach z komiksem niezwiązanych. Chciałem ocalić je od zapomnienia. Nigdy nie ukrywałem też, że do publikacji wybierałem plansze, które mi się podobały.

W międzyczasie, świat stał się „globalną wioską” naprawdę gigantycznych rozmiarów. Niestety, mimo szczerych chęci, moje możliwości buszowania w sieci są dość ograniczone. Nie jestem więc w stanie poznać wszystkich prac, jakie pojawiają się w różnych siołach. Dlatego postanowiłem zwrócić się o pomoc do miłośników komiksu.


Interesują mnie krótkie historie (do 10 stron), które powstały na przestrzeni ostatnich lat. Na pewno każdy miłośnik literatury obrazkowej pamięta komiksy, które szczególnie przypadły mu do gustu. Będę wdzięczny za dowolną informację: nazwisko autora, tytuł pracy albo link do niej. Chciałbym, żeby antologia była rzeczywiście forum komiksowego środowiska.


Powyższy tekst zamieściłem na dwóch dyskusyjnych forach komiksowych: Gildii oraz Polterze. Po dwóch tygodniach i prawie pięciuset wejściach na obie strony, wynik w odpowiedziach wynosi zero. Przyznam, że jestem nieco zaskoczony. Czyżby ziomale komiksowego getta, bowiem zwykli czytelnicy na takie fora raczej nie wchodzą, nie mieli swoich ulubionych, krótkich historii obrazkowych?

Popełniłem błąd karygodny. Powinienem ogłosić raczej, że poszukuję najgorszych komiksów. Ożywiłbym wtedy wszystkich malkontentów naszego zakompleksionego światka. A znając skłonności narodowe rodaków, propozycji negatywnych byłoby znacznie więcej. Mnie pozostałaby jedynie prosta eliminacja. Ale byłoby to zbyt łatwe.

Natomiast w sieci: kaerel on Twitter
# @Herringo no pan od komiks forum 2000 czeka na tytuły komiksów z ostatnich 1o lat, co by je dodać do swojej antologii. ch***wej antologii. 8:23 AM Feb 12th via web in reply to Herringo
# jak ktos poda mój komiks temu panu od komiks forum 2000, to się będzie sam tłumaczył dlaczego go nie da rady dołączyć do antologii. 8:18 AM Feb 12th via web

… jak widać, uznani autorzy komiksów charakteryzują się: wielkom godnościom i kulturom osobistom.
ps. Przepraszam, że zmieniłem nieco treść wypowiedzi Mr. Herringo. Gwiazdki dodałem od siebie.