maja 08, 2010

cyfrowy Komiks Forum 2010

Zakończyłem pracę nad cyfrową wersją antologii Komiks Forum 2010. Plik w formacie PDF umieściłem już na serwerze. W chwili obecnej jest on gotowy do pobrania.

Tak jak zapowiadałem, premiera tej edycji Komiks Forum odbyła się na Komiksowej Warszawie (24 kwietnia). Jednak w trakcie imprezy była prezentowana pierwsza wersja cyfrowej antologii. Wzbudziła ona duże zainteresowanie u odwiedzających spotkanie gości. Niestety, warszawska impreza była słabo rozreklamowana wśród zwykłych miłośników literatury obrazkowej. Odbiło się to wyraźnie na sprzedaży papierowej wersji antologii. Udało mi się jedynie sprzedać kilkanaście egzemplarzy publikacji. Trzydzieści kolejnych wzięli ode mnie przedstawiciele księgarni komiksowych. Kilkanaście następnych otrzymali autorzy będący na imprezie, niektórzy wydawcy, oraz naukowcy i publicyści zajmujący się komiksem. Takie wyniki dystrybucji Komiks Forum 2010 nie nastrajają zbyt optymistycznie. Jednocześnie, pod znakiem zapytania stawiają dalsze wydawanie antologii w tradycyjnej wersji. Dlatego obecnie pokładam nadzieję w edycji cyfrowej. Planuję rozprowadzać ją za niewielką opłatą. Być może, w ten sposób, uda mi się odzyskać część poniesionych na druk wydatków. Wirtualna edycja Komiks Forum 2010 będzie od niedzieli dostępna za 5zł w sieci. Myślę, że nie jest to zbyt wygórowana cena, za trzystu-stronnicową publikację. Mam nadzieję, że moja antologia wzbudzi zainteresowanie czytelników. Być może, utoruje ona drogę dla cyfrowego komiksu w Polsce. O szczegółach tej dystrybucji będę informował na blogu Komiks Forum.